PERÍODE D'ADAPTACIÓ
PERÍODE D'ADAPTACIÓ
Entenem
per període d'adaptació aquell període de temps que els infants i
els adults necessitam per sentir-nos a gust , estimats, feliços, per
tal de poder gaudir de tot el que feim a l'escola.
Aquests
primers dies els hem dedicat a afavorir l'adaptació dels infants a
l'aula i a l'escola. Hem realitzat una sèrie d'activitats que ens
han servit per fer de l'aula un espai acollidor, organitzat entre
tots i totes, i per donar sentit a les coses que, progressivament,
van formant part de les rutines diàries. A poc a poc ens hem
familiaritzat amb un espai, uns materials, uns adults i uns
companys/es nous.
Aquí
teniu un recull d'algunes d'aquestes activitats, algunes d'elles
compartides amb vosaltres:
Primer de tot ens havíem de presentar, i ho vàrem fer amb una dinàmica cooperativa que es diu "la pilota"
Aquesta mateixa dinàmica de la pilota la vàrem emprar també el primer dia que es varen trobar tots els infants per presentar-nos, ja que alguns nens i nenes no es coneixien perquè els seus grups no havien coincidit.
Hem
fet amb els papis i mamis les targetes pels penjadors
Hem visitat diferents espais de l'escola
ENS ANAM A LA CLASSE DE 4 ANYS A: DRACS, PRÍNCEPS I PRINCESES
CLASSE DE 4 ANYS B: ELS CONILLS
I AULES DE 5 ANYS
VISITAM LA SALA DE PSICOMOTRICITAT,
LA BIBLIOTECA,
L'AULA DE MÚSICA,
I TAMBÉ EL PATIIIIIIIIII
Hem posat el nostre nom a l'assemblea per passar llista i veure qui ha vingut o s'ha quedat a casa cada dia i també hem posat el nom als nostres calaixos a on guardarem les feinetes.
Ho hem fet a través de dos dinàmiques de cohesió de grup que ens han permet conèixer-nos i reconèixer-nosi posar en marxa el nostre cervell.
A la primera de totes he repartit als infants una foto a cadascú i no la podien mirar, ha estat divertida perquè es morien de ganes de veure quin company/a els havia tocat, alguns curiosos no aguantaven i la miraven amagats,ja ja ja, quan he comptat fins a tres han donat la volta a les targetes i havien de cercar al company/a que sortia a la foto. Ha estat divertit!!!!!!
Després la hem penjat en el plafó de passar llista
La segona dinàmica consistia en trobar les fotos dels companys i companyes que estaven amagades abaix de tires de paper, i cercar al amic o amiga per donar-li
Després la han posat al que serà el seu calaix de feines
Hem posat la nostra foto al bany per penjar la nostra tovalloleta
Vàrem començar amb la rutina de l'esmorzar
....... I una vegada han passat aquests primers dies d'adaptació, i com a prova de que han set uns súpers campions i campiones, els donam un diploma perquè quedi constància d'aquests moments tan emocionants, de nervis, de superació, de ganes de fer, de noves amistats,..., i del començament d'un llarg camí.
I a poc a poc hem començat a introduir les rutines que ens acompanyaran durant tot el curs.
Gràcies a les famílies per compartir amb nosaltres un dels moments més importants pels vostres fills i filles.
Una abraçada, Mercedes.
Me encanta Mercedes!! Gracias
ResponElimina