Camins i direccions...

 “El camí marca una direcció. I una direcció és molt més que un resultat.” 

Jorge Bucay 

 

I així és com poc a poc, els i les exploradores van donant forma al seu projecte d’investigació. Després de treballar sobre un explorador en equips cooperatius, va arribar l’hora de compartir la informació amb la resta de la classe... 

 


Les presentacions van ser tot un èxit! Les quals van servir per a practicar l’oratòria als ponents i la comprensió oral als oients. D’aquesta manera, els i les nostres portaveus d’aquella setmana van fer la primera presentació d’aquest curs. 

 

A més a més, tota la proposta va ser valorada pels mateixos companys/es. És a dir, la lectura d’informació sobre l’explorador; la preparació de la presentació i la pròpia presentació. O en altres paraules, el grau d’implicació i cooperació dels uns i els altres. 

 




El primer diari de sessió ens va servir per prendre consciència sobre quines coses fem bé i quines calen millorar i, tot i que a vegades costa acceptar les nostres errades, l’important és detectar-les per poder corregir-les.
 

 

Seguidament, vam continuar situant els continents o territoris que havien “descobert” els diferents exploradors al globus terraqüi. Vam començar desglossant el planeta en diferents capes i, tot i què vam parlar l’atmosfera, ens hem centrat en la geosfera terrestre ja que és on es troben els diferents llocs que interessen als i les exploradores. Concretament, a l’escorça però per arribar en aquesta conclusió han fet una plasmació en equips cooperatius de les capes internes de la Terra, mireu: 

 


A continuació, també vam realitzar una petita proposta per tenir tota questa informació sintetitzada en la nostra llibreta. Aquesta ens va permetre’ns adornar-nos dels paisatges que podem trobar a l’escorça de la geosfera la qual també pot estar coberta d’aigua! 

 


Un cop fet tot això, ens hem centrat en els continents i oceans que conformen el nostre planeta per tal de poder situar (a posteriori) els diferents llocs naturals o paisatges que abordarem. Estam aprenent vocabulari nou: iceberg, sabana o turons al mateix temps que estam practicant l’habilitat lectora i el treball en equip: 

 






I és que la llengua i les habilitats de lectoescriptura és quelcom que es treballa transversalment a totes hores però també ho fem de manera més específiques, mireu: 



Havíem d’extreure el màxim de paraules possibles i reals amb les lletres o grafies de les que disposàvem. El mateix fem amb la competència matemàtica quan fem propostes manipulatives com figures amb el tangram, ús de policubs, descomposició numèrica, numeració, seqüències numèriques entre d’altres com el quadernet d’exercicis que fem servir en els desdoblaments. 

 

Seqüències numèriques


Descomposició numérica

Policubs

Tangram

Classificació figures géométriques i mesura per compareció 


I la cosa no acaba aquí! El dilluns en Rubén va ser el primer protagonista en compartir amb nosaltres els seus moments únics. Tots vam gaudir de compartir aquesta experiència i de conèixer una mica més al nostre company. 

 


També vam tenir la sort de rebre una visita especial a l’aula! Va venir na Júlia a contar-nos la història de la tortuga Marineta. Una proposta de caire ecoambiental que ens ajuda a volarar la importància del reciclatge i la necessitat de cuidar el nostre entorn. 



Finalment, avui hem començat amb els espais d’aprenentatge i ens ha encantat! Tenim: 

-       Toquem les mates

-       Som científics i científiques

-       Som actrius i actors

-       Món de lletres

-       Rodamons 

-       Som artistes 

 

Fins aviat! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

Finals que s'apropen...

Finals i principis...