Projecte d'investigació, grups cooperatius i CNV

Bon dia! 

 

Darrerament estam posant en marxa moltes coses, entre elles, el projecte d’investigació, els grups d’aprenentatge cooperatiu i la CNV (comunicació no violenta).

 

Respecte al projecte d’investigació vos podem avançar que abordarem la temàtica dels elements i paisatges que configuren la litosfera, entre d’altres, i sense deixar de banda la competència matemàtica i la lingüística (sempre presents a les nostres propostes). 

 

Ens hem informat una mica de qui són alguns dels exploradors més significatius de la nostra història: James Cook, Cristòfol Colom, Marco Polo, Vasco de Gama i Charles Darwin. Ara ja sabem a què es dedicaven i quins foren els seus descobriments! 

 






Hem fet aquesta tasca amb els nostres nous grups d’aprenentatge cooperatiu i amb la intenció que el territori descobert pel nostre explorador sigui  una de les peces que conformi el mapamundi que elaborarem! 

 

No obstant, primer vos hem d’explicar com s’han format els grups d’aprenentatge cooperatiu actuals i que ens acompanyaran durant aquesta investigació. La setmana passada vam dur a terme una dinàmica en la que tots teníem una peça d’un trencaclosques. Aquesta peça era part d’una obra d’art i havíem de trobar els companys/es corresponents per completar el quadre. 

 







Un cop formats els diferents grups cooperatius, vam parlar dels càrrecs o rols que necessitàvem a cada taula per a què les propostes es desenvolupessin amb èxit i aquest va ser el resultat: 

-       Coordinador/a

-       Portaveu 

-       Secretari/a

-       Moderador/a

-       Supervisor/a

 

Tot seguit, vam assignar els càrrecs als diferents membres de l’equip sense problemes ja que aquests rols seran rotatius i tots tindran l’oportunitat de fer-los tots. A més, van acordar els noms dels grups: 

-       Gelats

-       Ossets futbolistes

-       Picachu 

-       Ossets de goma 

-       Criatures màgiques 

 

Dit això, només ens falta contar-vos que ja hem introduït la CNV a la vida d’aula. Aquesta pràctica ens ajudarà a cuidar-nos més i a tenir millors relacions els uns amb els altres. Ja sabem que tots podem ser una mica girafa i una mica llop, a vegades, però l’important és intentar fer-ho el millor possible. 




Hem parlat de quines són les passes que podem seguir per tractar els conflictes mitjançant el diàleg i tenim un plafó i unes targetes a l’aula que ens ajudaran aconseguir-ho i que les podrem fer servir sempre que les necessitem. 

 

A més, també hem comprovat que no només existeix el sentiment de content, trist i/o enfadat, sinó que hi ha molts altres que ens afecten i que convé gestionar-los amb la mateixa importància. Ara ens toca ser-ne més conscients i començar a contactar amb quines són les necessitats que podem tenir per tal de respectar-les i així contribuir a una millor convivència. Com deia el poeta Miquel Martí i Pol: “Tot és camí des d’ara”. 


Pd: divendres passat vam celebrar el primer aniversari del curs: en Lucas ja té 6 anys! Felicitats i moltíssimes gràcies per l'esmorzar! 



Fins aviat! 

Comentaris

  1. Gràcies per la informació. A casa ja s'han comentat les figures de la girafa i del llop (ella parlava del lleó), però ens va fer tota l'explicació .

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

Finals que s'apropen...

Finals i principis...