Som un més!

Bon dia famílies! 

La setmana passada ja ho comentàvem que veníem carregats de novetats, però el que no sabíem era que rebríem a un nou company! Ell és en Samuel i tenim moltíssimes ganes d'anar coneixent-lo; de gaudir de la seva companyia i de què se senti ben acompanyat per tota la clase! 

I parlant de novetats... El dilluns vam dur a terme una gimcana digital interactiva sobre les diferents maneres d'expresar-se. Així, vam descobrir el codi morse i el sistema d'escriptura braille fins arribar a la conclusió de què els idiomes no eren la única manera per a comunicar-se. Tot això ho vam fer per introduïr l'ús dels pictogrames i el suport gestual al fonema com a recursos de suport a l'aprenentatge. 



A més a més, hem començat la segona ronda d'espais d'aprenentatge pel que aprofitam per demanar-vos (a qui encara no ho heu fet) que porteu la caixa de plàstic transparent petita (tipus la de la marca Ferrero Rocher). 

Per altra banda hem finalitzat el primer projecte del curs amb l'elaboració del mural que mostrem a continuació: 


L'observació i el posterior debat respecte el mural, ens va portar a reflexionar sobre els paisatges que no aparereixen com són: la sabana, els llacs, els rius, la costa, la muntanya, les coves i els volcans. Però també en el fet que tots tenien una cosa en comú: eren paisatges naturals. D'aquesta manera, vam introduïr els nuclis urbans com els espais habilitats per les persones per a la vida en societat i vam parlar de la diferencia entre poble i cuitat.

Tot seguit, na Victòria ens va mostrar una imatge antiga d'un lloc concret i no vam trigar ni 2 segons en esbrinar-ho: 

Tot d'una, vam reconèixer els carrerons de Dalt Vila i a partir d'aquí vam parlar de les característiques i serveis que oferta la nostra ciutat. D'aquesta manera, vam abordar el terme "institució social" i vam fer una graella amb les que ens semblaven més significatives: l'escola, l'hospital, el parc de bombers, la comissaria i l'ajuntament, especificant quins professionals treballàven i què feien. Sembla una tasca fàcil, però això de fer files i columnes (amb un regle) i escriure ajustant-nos a les caselles, és tot un repte! 

Un cop fet tot això, vam fer un cercle de diàleg per compartir les nostres inquietuds i així, poder obrir una nova línea d'investigació per al nostre projecte d'aula. Les temàtiques o curiositats que van surgir anaven relacionades amb: els fòssils i els minerals; els animals (espacialment, els rèptils, els dinosaures, els cavils I els conills); els càlculs; la simetria; l'evolució dels éssers vius (sobretot de les persones) i l'alimentació que va ser la més popular.  

Per altra banda, hem estat practicant el valor posicional dels nombres. Ara ja coneixem el concepte d'unitat, desena i centena i pensar en ells, ens pot ajudar a no confondre un 23 d'un 32, que és una de les errades més comuns que fem la de girar els números! 

Per a introduir i practicar aquests conceptes, hem utilitzat les regletes. Així, d'una manera manipulativa i lúdica hem representat nombres a partir de desenes i unitats fent servir els pals com a desena i els cubs com a unitats. Igualment, hem aprofitat l'ocasió per a treballar l'addició i sostració amb la manipulació dels materials. Na Victòria ens apuntava nombres o operacions a la pissarra i nosaltres havíem de representar-ho amb unitats i desenes. La de coses que feiem amb una activitat que ens semblava un joc! 






Per acabar, hem començat de nou amb els moments únics i les experiències amb els exploradors. La protagonista del moment únic d'aquesta setmana ha estat n'Elsa qui ens ha contat amb molta il·lusió els seus moments més especials: 
 


El protagonista d'experiències amb els exploradors ha estat n'Emmanuel, qui ens ha preparat una proposta culinària! Ens hem arremangat i hem fet pizzas! 






Bon cap de setmana! 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

Finals que s'apropen...

Finals i principis...