Avançam en el món vegetal!

Bon dia famílies, fa temps que no parlem dels exploradors protagonistes dels moments únics o del compartim experiències. Així doncs, considerem aquests temes ideals per iniciar l’entrada d’avui... 

La darrera exploradora amb qui compartirem els seus grans moments va ser na Martina G., qui ens va donar l’oportunitat de descobrir quines són algunes de les seves aficions i persones estimades.  

 



Per altra banda, la darrera activitat amb famílies que portarem a terme fou amb la família de n’Elora, qui ens va convidar a mollejar figures de plastilina i a cuinar uns dolços de xocolata i coco. Mireu: 

 





Pel que fa al projecte d’investigació, recordar que vam plantar una llegum i li vam fer un seguiment, fins que ha arribat el moment de trasplantar-la a una jardinera amb terra de veritat. 

 





Ara sabem que les plantes són éssers vius perquè realitzen les diferents funcions vitals (nutrició, relació i reproducció) i no només perquè moren com deien al principi. També hem descobert com és el procés de nutrició de les plantes popularment coneguda com a fotosíntesis. Aquest fet, ens ha permet reflexionar sobre la importància que tenen les plantes per al nostre planeta ja que “netegen” l’aire i ens va ajudar a comprendre la necessitat de trasplantar la nostra apreciada planta ja que no pot viure eternament de cotó i necessita de l’aire, la terra (am sals minerals), l’aigua i la llum del Sol per continuar creixent! 

 



Igualment, quan vam abordar la temàtica de la fotosíntesis i els elements que necessitaven les plantes per sobreviure, va sorgir la curiositat per les plantes carnívores. Alguns exploradors ja sabien que era més correcte dir insectívores però, tot i així, vam decidir realitzar una petita investigació per conèixer els tres tipus de plantes carnívores més famoses: 

 




El darrer que hem fet sobre les plantes, ha estat ordenar la seqüència del cicle vital d’una planta amb flor i d’una sense per tal que els exploradors observin la diferència i així tractar la reproducció de les plantes amb flor i sense flor, però això ja ho farem quan tornem del pont! 

 





Sense dubte, la temàtica de les plantes i, en concret, les plantes que tenim a la classe, estan despertant molt el seu interès! 

 

Per altra banda, si vos heu fixat, en alguna de les imatges apareix na Maria. Na Maria és una mestra practicant de la UIB que ens acompanyarà fins a finals de Maig i estam molt contents de poder comptar amb ella. 

 

Ja per acabar, volem compartir amb vosaltres un recurs que hem creat per a donar suport gestual al reconeixement del fonema i, per tant, a l’escriptura: 

 


Ens hem fonamentat en la metodologia Monfort per a la seva elaboració pel que si el voleu aprofitar a casa, trobareu vídeos a Youtube amb el gest que acompanya al fonema. 


Igualment, recordar-vos que al blog no sempre compartim tot el que fem a classe ja que no sempre fotografiem però el que sí fem sempre és treballar les habilitas lògic-matemàtiques i les relacionades amb la lectoescriptura d'una manera lúdica i manipulativa: 





 

Fins a la pròxima! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

Finals que s'apropen...

Finals i principis...