Benvinguts i benvingudes a la classe dels i les exploradores!

No ho sembla, però ja portam 10 dies en el que és i serà el primer curs d’aquesta nova etapa: l’educació primària! Després dels nirvis i les emocions dels primers dies, podem afirmar que ja estam immersos en la nostra nova vida d’aula i que l’adaptació ha estat fluïda i tot un èxit!  

Les retrobades amb els companys i companyes sempre són motiu de goig però si li sumem nous espais, propostes i persones per conèixer, l’aventura es torna més interessant! 

Aquests primers dies ens han servit per a conèixer els nostres mestres:

  •  Na Victòria: la nostra tutora.
  • N'Iris: la tutora de 1rA que ens fa 4 hores setmanals de castellà i ve alguna altra a donar-nos suport.
  • En Francisco: el mestre d’anglès i substitut de na Joana. 
  • Na Neus: la nostra mestre d’educació física. 
  • En Josep (que ja el coneixíem) el nostre mestre de múscia.
  • Na Carmen i n’Esther que ens venen a donar suport.

Però també per a descobrir els nous espais (i també jocs) de l’aula i del pati, però sobretot, ens ha donat l’oportunitat de viure el ritme de la vida d’aula de primer d’educació primària. 






Durant els primers dies, hem fet dinàmiques per a conèixer-nos millor i per a presentar-nos a na Victòria; ens hem contat com han anat les vacances d’estiu i hem etiquetat els nostres nous materials.






També hem demostrat què sabem i les ganes que tenim d’aprendre! Sobretot compartint els nostres interessos i inquietuds amb les propostes relacionades amb el que hauria pogut ser el nom de la classe. Hem parlat de papallones, marietes, idiomes, museus, dinosaures marins, futbolistes, professions, animals.... Raó per la qual, hem hagut de fer 4 votacions diferents abans de decidir-nos.


En primer lloc, vam fer el llistat complet de totes les propostes i llavors vam agrupar per similituds. Tot seguit, vam apuntar a un paper continu les possibles opcions i vam votar 3 d’aquestes amb gomets que equivalien a puntuacions diferents. Després de realitzar tots els càlculs necessaris i practicar estratègies d’addició, vam descartar els noms que havien obtingut menys puntuació i ens vam quedar amb 9 noms finalistes. 


A continuació, cada un de nosaltres va elegir 5 d’aquestes 9 opcions pel que vam descartar 4 opcions més i ens vam quedar amb 5 possibles propostes. Així, vam recórrer als gomets de nou i vam puntuar amb les ponderacions de 3, 2, 1 (anteriorment havia estat 5, 3, 2). Tot això, ens ha donat l’oportunitat de practicar molt de càlcul i la numeració. D’aquesta manera vam obtenir els tres finalistes:

  •        Marietes
  •        Papallones
  •        Exploradors 

 


La votació final i la gran decisió, la vam dur a terme pintant un dibuix per elegir entre les tres opcions i el resultat va ser clar: 15 dels 22 membres del es van decantar per exploradors. No obstant, quan na Victòria ens va convidar a començar les exploracions pels insectes, les papallones i/o les marietes. Ens vam negar, ja havíem canviat d’opnió! 

 

Finalment, contar-vos que no només hem estat amb el nom de la classe... També hem preparat la línia del 100 de la nostra aula i ho hem fet cercant números amagats per la classe i ordenant-los de més petit a més gran! A més, també hem tingut temps de jugar i fer altres propostes... 





Ara ja estam immersos amb la que serà la decoració de la nostra porta i la temàtica d’investigació del nostre primer projecte del curs. 

Fins aviat! 

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

Finals que s'apropen...

Finals i principis...