Els sons de la R

Bon dia! 

Aquesta setmana tenim coses que contar-vos... Dilluns vam iniciar la jornada elegint els elements que més ens agradaven de cada disseny per a decorar la nostra porta.



Som conscients que han passat algunes setmanes ja des de que vam iniciar el curs, però amb tantes coses per fer, portam el nostre ritme. Ara ja tenim les idees clares i ens podrem posar mans a la obra! Com amb el mapamundi que estam pintant per a tenir penjat al nostre plafó del projecte. 

 




Com podeu observar, l’estam intentant pintar de manera realista per tal de poder situar, a posteriori, els diferents paisatges que estam investigant a la zona corresponent. Per ara, hem cercat informació del desert i les selves tropicals. També hem escrit a les nostres llibretes què sabem dels pols. 




 

Tots aquests moments d’escriptura, ens permeten qüestionar-nos diferents coses com els diferents sons que té la R mentre escrivíem la paraula goril·la o quant era un milió mentre llegíem que a la selva tropical viuen milions d’espècies.

 




Així, vam parlar dels 2 sons de la R i que es pot dir R SORDA i R SONORA. També van analitzar espontàniament les R que hi havia als noms de les membres de la classe per concloure que la majoria eren R sordes: Ariadna, Elora, Marina, Maria, Fernando, Eric, Mar, Berta, Victòria,... Però que també teníem sonores: Rubén i Razan. I a més, també vam parlar de la doble R. 

 

Per altra banda, referent al milió, vam provar de representar-ho de manera escrita a la pissarra i ho vam aconseguir! No obstant, és una xifra molt gran i haurem de treballar molt per comprendre la quantitat que representa. 

 

I parlant de la competència matemàtica, vos hem de comentar que independentment del nostre quadernet d’exercicis, aquesta setmana hem fet propostes manipulatives de descomposició numèrica i d’adició. Mireu: 

 




Però també hem estrenat la nostra assemblea matemàtica on, cada matí, durant el moment d’assemblea abordarem un número. Hem començat per un petit, però diàriament augmentarà la quantitat: 

 



Unes altres propostes que hem fet aquesta setmana, han estat relacionades amb la competència lingüística i, més concretament, amb l’habilitat lectora. Una d’elles ha consistit en trobar la imatge del concepte que apareixia a la nostra targeta. 

 


Sembla una tasca fàcil, però no ho va ser ja que no coneixíem molt del vocabulari que apareixia a les targetes com préssec, endívia, bleda... Una altra activitat que vam portar a terme, va ser llegir una petita descripció d’alguns dels nostres companys i relacionar-la amb la seva foto. Va ser una proposta entretinguda on no només havíem de descodificar el text i comprendre sinó que també endevinar de qui es tractava. 

 


 

Vam concloure el divendres amb la visualització d’un curt que parlava de la confiança en un mateix i una posterior assemblea sobre aquesta. Vam parlar de la importància de la confiança en un mateix però també del que significava la confiança cap als altres i de la necessitat que hi ha de cuidar-la ja que de la mateixa manera que es crea, també es pot trencar. Per acabar, vam dur a terme una dinàmica en parelles on, un es tapava els ulls i es deixava guiar i l’altre el guiava. Un cop finalitzada la dinàmica, vam compartir i raonar les nostres sensacions sobre la mateixa

 





Bon cap de setmana! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

Finals que s'apropen...

Finals i principis...