Octubre finit, raïm collit!

I amb la celebració de “Sa Trencada” els i les exploradores, vam concloure el desè mes de l’any. Raó per la qual ens vam convertir en cuiners i cuineres per elaborar els tradicionals bunyols:


El dia d’abans, amb na Iris a castellà vam llegir quina era la recepta i ens van sortir boníssims! A les sessions de castellà treballem i treballarem diferents tipologies textuals. És a dir, d’es d’una llista de la compra o una recepta de cuina fins a obres literàries passant per altres tipologies com cartes, postals, descripcions, etc. Per fer-ho, en primer lloc portem a terme una comprensió escrita que ens serveix de referència i, en segon lloc, realitzem una expressió escrita amb els paràmetres que hem treballat anteriorment. 

 

No obstant, tornant al dia de “Sa Trencada” comentar-vos que després de l’hora del pati, vam sortir a la pista de bàsquet amb els nostres padrins de 3rB per degustar els fruits secs. 

 




Va ser un dia molt divertit! 

 

Quan vam tornar del pont i un cop entrat novembre, vam realitzar el registre del temps d’octubre. És a dir, vam fe recompte de quants de dies amb núvols, pluja, sol i núvols, vent, calabruix, llamps i neu hi va haver el mes passat. D’aquesta manera, no només abordem els diferents elements del temps, l’escriptura dels conceptes o la numeració sinó que treballem la representació gràfica de les dades. Això és així, perquè traspassem la informació recollida a un gràfic de barres. 

 



Per altra banda, referent al nostre projecte d’investigació. La setmana passada vam fer una recerca d’informació sobre el desert. D’aquesta manera, vam utilitzar un conte i un vídeo de divulgació per a descobrir característiques d’aquesta zona. Seguidament, vam recollir-ho a un document on vam registrar quina és la seva flora i fauna, quins són els seus elements del paisatge més significatius i altres informacions rellevants com que hi ha deserts càlids i freds o que als deserts càlids existeixen forts contrastos de temperatura entre el dia i la nit.

 


Aquesta proposta, ha finalitzat avui, quan hem fet un qüestionari interactiu per demostrar els nostres aprenentatges sobre el desert. Vos ho adjuntem per aquí per si ho voleu repetir amb nosaltres a casa: 


https://view.genial.ly/6362a630e88a02001932b41d/interactive-content-quiz-pizarra-animada


 

Independentment del projecte d’investigació, durant les sessions de desdoblament d’anglès, el mig grup que es queda a l’aula avança amb el quadernet de matemàtiques. Al quadernet hi ha diverses activitats relacionades amb els diferents blocs de continguts de l’àrea. Fins al moment, hem fet exercicis de numeració, de càlcul senzill, de mesura per comparació, d’estadística i petites resolucions de problemes. 

 


A més, comentar-vos que el protagonista del moment únic de la setmana passada va ser en Lucas qui ens va parlar de la seva germana i els seus dos amics. 

 


Per acabar, vam concloure la setmana passada amb l’experiència amb els exploradors. Els convidats del divendres foren n’Ana i en Rafel els pares de na Mar. La seva proposta va consistir en una presentació de les Olimpiades i una visita a la pista de tir amb arc, la pista d’atletisme i la visita al camp de fútbol. 

 







Com podeu observar, els i les exploradors varen gaudir moltíssim de l’experiència! Fins aviat!


 

Comentaris

  1. Moltes gràcies per transmetre'ns totes les experiències de dins (i fora) de l'aula! S'ho estan passant genial!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

Finals que s'apropen...

Finals i principis...